Kenapa Pelaburan Hartanah

Salam.

Sebagai seorang anak muda yang OTW nak jadi Jutawan, aku banyak menghabiskan masa belajar dan meningkatkan skill kehidupan yang diperlukan.

Antaranya skill menjual, skill mengajar, berkomunikasi dan paling utama adalah skill nak jadi jutawan yang beriman. (InsyaAllah Ameen).

Salah satu skill yang aku lihat banyak memberi manfaat adalah skill membina kewangan. Melalui pembacaan dan penelitian aku, nak bina kewangan ada banyak cara. Melalui pelaburan, kerja lebih masa, berniaga dan sebagainya. 

Aku amat tertarik dengan pelaburan. Oleh kerana aku sedang makan gaji, so berniaga  sepenuh masa terpaksa aku ketepikan dahulu. Menjadi pelabur tidaklah perlu sepenuh masa, separuh atau suku masa pun cukup. 

Dalam pelaburan juga ada banyak jenis pelaburan. Saham, Mutual Fund, hartanah dan banyak lagi. Aku pilih hartanah.

Kenapa? Sebabnya mudah.

  • Pelaburan ini kurang bazirkan masa. Sambil melabur, boleh buat kerja lain. 
  • Pelaburan ini “membosankan” bak kata Azizi Ali (baca sini – http://bit.ly/29gIEMg)
  • Pelaburan ini menguntungkan
  • Pelaburan ini menghasilkan pelbagai aliran pendapatan (ikut kebijaksanaan)
  • Pelaburan ini boleh dikawal
  • Pelaburan ini berisiko rendah walaupun kos tinggi
  • Pelaburan ini dibiayai oleh Bank

P/s: Kalau korang rasa tak faham kenapa pelaburan hartanah ni menguntungkan, korang baca lah buku ni. (baca sini – http://bit.ly/29nznC2)

SHARE! Semoga membawa manfaat.

WA.

100% RECOMMENDED

BUKU MUDAHNYA BELI RUMAH. BELI DI SINI (http://bit.ly/29auCHN) SEKARANG!

mudah beli rumah

Leave a Reply

